Dacia,
marca īn jurul careia s-a creat si dezvoltat
industria de automobile din Romania, a luat
nastere īn 1966, la Colibasi, judetul Arges.
Īnca de la īnceput, legaturi stranse de colaborare
au unit Dacia si Renault, constructorul francez
aflandu-se la originea industriei automobile
din Romania. Din 1999, Dacia face parte din
Grupul Renault si se afirma puternic pe plan
international.
Inceputurile
Constructia
Uzinei de Autoturisme Pitesti a īnceput īn 1966,
la Colibasi, judetul Arges. Dupa semnarea unui
contract de licenta īntre Renault si statul
romān īn 1968, īncepe fabricatia modelului Dacia
1100 sub licenta R8, urmat īn 1969 de Dacia
1300 sub licenta R12. Īntre anii 1970-1980,
Dacia dezvolta o īntreaga gama de modele care
va cuprinde mai multe tipuri de vehicule de
persoane si utilitare. Īncepānd din anul 1978,
Automobile Dacia continua autonom productia
de autoturisme derivate din gama Renault 12.
Anul 1995 este marcat de lansarea primului autoturism
de conceptie 100% romāneasca, Dacia Nova si
de restructurarea īntreprinderii īntr-o societate
de productie si strategie si 7 filiale comerciale.
Īn 1998, anul īn care s-au aniversat trei decenii
de la producerea primului automobil Dacia, de
pe portile uzinei a iesit autoturismul cu numarul
2.000.000. Īn acelasi an īntreprinderea a obtinut
Certificatului de atestare a Implementarii Sistemului
Calitatii ISO 9001 si a īnregistrat recordul
de productie (106.000 unitati).
Dacia
si Renault impreuna de peste 35 de ani
La
2 iulie 1999, se semneaza contractul de privatizare
al societatii si Dacia devine o marca a Grupului
Renault, avand ca principala misiune sustinerea
dezvoltarii Grupului pe pietele emergente. In
2000 are loc lansarea modelului Dacia SupeRNova,
prima concretizare a colaborarii franco-romane,
un autoturism echipat cu motor si cutie de viteze
Renault. Renault si Dacia au mai multe obiective
pe termen mediu si lung : producerea unui vehicul
nou destinat pietelor emergente, marirea productivitatii,
producerea de automobile de calitate Renault
la preturi scazute.
Ani importanti:
1966
Constructia Uzinei de Autoturisme Pitesti
1968 Contract de licenta cu Renault
Dacia 1100 (Renault 8)
1969 Dacia 1300 berlina (Renault 12)
1973 Dacia 1300 break
1975 Dacia Pick Up
1978 Incetarea contractului de licenta
1987 Dacia 1320
1991 Dacia 1325 Liberta
1992 Dacia 1307 si 1309 Dubla Cabina
1995 Dacia Nova
1998 Automobilul cu nr. 2.000.000
ISO 9001
1999 Dacia devine o marca specializata a Grupului
Renault
2000 Dacia SupeRNova
2003 Dacia Solenza
2004 Dacia Logan
|