Dacia
1100
Primul
autoturism purtând marca Dacia. Realizata dupa
licenta Renault 8, Dacia 1100 a fost produsa
între 1968 si 1972 în aproape 38.000 de exemplare.
Dacia
Berlina
Lansat la
20 august 1969 sub numele de Dacia 1300, acest
model a fost fabricat pana la 21 iulie 2004.
Cu o productie totala de 1 953 730 de unitati,
acest model poate fi considerat, pe buna dreptate,
drept prima masina nationala a românilor. Dupa
expirarea, în 1978, a acordului de licenta (Dacia
1300 având la baza modelul Renault 12), automobilul
cunoaste mai multe modificari, care vizeaza
atât estetica vehiculului cât si partea mecanica.
Astfel, în 1979 are loc prima restilizare majora
iar modelul este redenumit Dacia 1310 - indicativ
pe care si-l va pastra pâna în 2001. În total,
de-a lungul anilor au loc sase operatiuni de
restilizare (majoritatea la nivelul farurilor,
al calandrului, volanului si plansei de bord).
Modelul
a fost declinat în numeroase versiuni, dintre
care cele mai cunoscute sunt :
a)
-Dacia Break(Produsa intre 1973 si 2004)
b)-Dacia
1320 (Versiune bicorp, produsa între 1987 si
1990 )
c)-Dacia
1325 Liberta (Versiune bicorp cu un design evoluat
din cel al modelului 1320, produsa între 1991
si 1996. Productia cumulata a celor doua versiuni
bicorp (1320 + 1325) depaseste cu putin 7.800
de exemplare.)
e)-Dacia
1410 Sport (A fost asamblata în anii ’80 într-un
numar limitat de exemplare.În total, în cele
peste trei decenii de existenta, Dacia Berlina,
împreuna cu derivatele sale, a fost produsa
în aproape 2 milioane de exemplare.)
Dacia Nova
Primul
automobil de conceptie 100% româneasca.
Modelul
a fost lansat în fabricatie în 1995 sub forma
unei berline bicorp cu hayon.
În
1997 are loc prima restilizare (care afecteaza
în principal designul calandrului si al farurilor,
precum si plansa de bord) si tot atunci apare
si varianta tricorp, care pastreaza solutia
practica a hayon-ului. În acel moment, gama
este declinata în versiunile Nova 523 (bicorp)
- care va ramâne în fabricatie pâna în 1998
- si Nova 524 (doua volume si jumatate).
Dacia
Solenza
Dacia
Solenza a marcat reannoirea ofertei Dacia si
relansarea marcii in Romania si pe pietele de
export si a pregatit terenul pentru lansarea
viitoarelor modele prin organizarea structurilor
si proceselor.
De
la lansarea sa in aprilie 2003 si pana la oprirea
fabricatiei in martie 2005 au fost comercializate
in jur de 80.000 de autoturisme Solenza, din
care aproape 20.000 la Export.
Gama
Solenza a fost propusa in 2 variante de motorizare
Renault : benzina - 1.4 MPI si Diesel - 1.9D
si numeroase versiuni de echipare : Europa,
Confort, Rapsodie, Avantage, Clima si Scala.
|